Strony informacyjne

Polityka prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI PORTALU

www.klaro.net.pl

Niniejsza Polityka prywatności (zwana dalej: „Polityka Prywatności”) określa zasady przetwarzania danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem strony internetowej www.klaro.net.pl (zwanej dalej: „Portalem”) i jest skierowana do użytkowników Portalu (zwanych dalej „Użytkownikami” lub „Użytkownikiem”).

Właścicielem Portalu i jednocześnie administratorem danych Klaro Krystian Braun z siedzibą  w Radzionkowie (41-922) przy ul. Nieznanego Żołnierza 26A, NIP: 626 271 40 92,  REGON: 243458133 (zwana dalej: „Klaro”). Kontakt z Klaro możliwy jest listownie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: biuro@klaro.net.pl.

Klaro wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym kontakt możliwy jest za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: biuro@klaro.net.pl.

Dane osobowe zbierane przez Klaro za pośrednictwem Portalu przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (zwane dalej: „RODO”) oraz w oparciu o pozostałe przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, w szczególności o ustawę z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Celem niniejszej Polityki Prywatności jest zrealizowanie obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 13 RODO.

I. CELE, PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA, KATEGORIE DANYCH OSOBOWYCH


1. ZGODA

Klaro przetwarza dane Użytkowników na podstawie zgody w przypadku, gdy Użytkownik zgodzi się na stosowanie plików cookies innych niż niezbędne do dostarczania usługi świadczonej drogą elektroniczną, w tym na instalowanie cookies przez podmioty trzecie i przekazywanie ww. podmiotom danych zbieranych za pośrednictwem tych cookie. Użytkownik może w każdej chwili cofnąć zgodę na instalację cookies innych niż niezbędne do dostarczania usługi świadczonej drogą elektroniczną, w ustawieniach przeglądarki internetowej na urządzeniu, z którego korzysta Użytkownik. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na legalność przetwarzania danych zebranych za pośrednictwem cookies do czasu cofnięcia zgody. 

2. ZAWARCIE I WYKONANIE UMOWY

Klaro przetwarza dane osobowe Użytkowników w celu podjęcia na ich żądanie działań zmierzających do zawarcia umowy z Klaro lub gdy jest to niezbędne do wykonania już zawartej umowy (art. 6 ust. 1. lit. b RODO).

W praktyce wiąże się to z możliwością:

  1. zawarcia z Klaro umów o świadczenie usług drogą elektroniczną, o których mowa w Regulaminie Platformy b2b www.klaro.net.pl (dalej zwanego „Platformą b2b”), związanych z założeniem konta Użytkownika w ww. Platformie b2b,
  2. zawarcia z Klaro umów sprzedaży towarów,
  3. przesłania do Klaro zgłoszeń za pośrednictwem poczty elektronicznej lub formularzy kontaktowych dostępnych na stronach internetowych Klaro w związku z zakładaniem konta w Platformie b2b,
  4. przyznawania przez Klaro limitów kredytowych w związku z możliwością uruchomienia kredytu kupieckiego.

3. OBOWIĄZEK PRAWNY

Klaro przetwarza dane osobowe Użytkowników w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Klaro (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).

W praktyce oznacza to konieczność przetwarzania danych osobowych Użytkowników w związku z wywiązaniem się z obowiązków wynikających z przepisów prawa, w szczególności obowiązków wynikających z przepisów podatkowych, ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny, ustawy z dnia 30 maja 2004 r. o prawach konsumenta.

4. PRAWNIE UZASADNIONY INTERES KLARO LUB PODMIOTU TRZECIEGO

Klaro może przetwarzać dane osobowe Użytkowników, jeśli jest to niezbędne do celów wynikających z uzasadnionych interesów realizowanych przez Klaro lub przez stronę trzecią (art. 6 ust. 1. lit. f RODO[PO1] ).

W praktyce wiąże się to z przetwarzaniem danych w następujących przypadkach:

  • Zarządzanie relacjami z klientem (CRM): Klaro na wewnętrzne potrzeby analizuje dotychczasową współpracę z Użytkownikami w celu sporządzania zestawień analiz i statystyk dotyczących sprzedaży. Na podstawie ww. informacji, Klaro uzyskuje wiedzę pomocną przy sporządzaniu ofert, ustalaniu cenników, lepszym dopasowaniu oferty do zainteresowań Użytkowników, podejmowaniu lepiej ukierunkowanych działań marketingowych oraz polepszeniu poziomu jakości świadczonych usług.
  • Profilowanie: W oparciu o dokonaną przez Użytkowników na etapie zakładania konta w Platformie b2b klasyfikację prowadzonej przez siebie działalności do jednego z segmentów rynku, Klaro ustala określony cennik w Portalu.


W oparciu o posiadane informacje o Użytkownikach zebrane w toku współpracy (tj. informacje nt. historii zakupów w Platformie b2b, historii aktywności w Platformie b2b, przypisania Użytkowników do określonego segmentu klienta, Klaro wyświetla Użytkownikom na stronach Platformy b2b informacje o organizowanych przez Klaro promocjach.

  • Marketing produktów i usług oferowanych przez Klaro: Klaro przesyła do Użytkowników informacje marketingowe dotyczące towarów i usług oferowanych przez Klaro. Logując się na stronie www.klaro.net.pl, dany Użytkownik wyraża zgodę na kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej, dokonywany w celu marketingu bezpośredniego.

    Klaro nie przekazuje żadnych danych osobowych, a w szczególności adresów poczty elektronicznej lub numerów telefonów podmiotom trzecim w celu umożliwienia im podejmowania działań o charakterze marketingu bezpośredniego dotyczącego towarów i usług oferowanych przez te podmioty.
  • Dochodzenie roszczeń przez Klaro oraz obrona przed roszczeniami kierowanymi wobec Klaro: W przypadku nie wywiązania się lub nienależytego wywiązania przez danego Użytkownika z zawartej z Klaro umowy, Klaro, w ramach obowiązującego prawa, może dochodzić  roszczeń, np. dochodzić zapłaty za sprzedane towary.

W przypadku skierowania przez danego Użytkownika roszczeń wobec Klaro, Klaro przetwarza jego dane osobowe w celu obrony przed takimi roszczeniami.

  • Ocena zdolności kredytowej: W przypadku, gdy Użytkownik, jako przedsiębiorca, wystąpi do Klaro o możliwość dokonywania zapłaty za towary kupowane w Platformie b2b w odroczonym terminie w ramach przyznanego przez Klaro kredytu kupieckiego, a wcześniej przyznano Użytkownikowi już limit kredytowy (miał już przyznany limit kredytowy lub nadal go ma), Klaro zbiera i przechowuje o  Użytkowniku informacje dotyczące sytuacji finansowej, pozwalające na ocenę zdolności kredytowej Użytkownika i analizę ryzyka związanego z zawarciem z nim umowy sprzedaży z odroczonym terminem zapłaty.

Jeżeli jako przedsiębiorca po raz pierwszy Użytkownik wystąpi do Klaro o przyznanie limitu kredytowego, Klaro zbiera i przechowuje informacje o Użytkowniku dotyczące sytuacji finansowej, pozwalające na dokonanie należytej oceny  zdolności kredytowej i analizę ryzyka związanego z zawarciem umowy sprzedaży z odroczonym terminem zapłaty, ale weryfikacja wiarygodności płatniczej Użytkownika oraz jego tożsamości odbędzie się za pośrednictwem zewnętrznych systemów https://krd.pl/. Dane Użytkownika będą przekazane podmiotowi świadczącemu usługi na rzecz Klaro, które będą polegały na:

  1. pozyskiwaniu i dostarczaniu Klaro skonsolidowanych informacji na temat  rachunku lub rachunków bankowych Użytkownika; jak i
  2. potwierdzeniu tożsamości Użytkownika w celu dokonania zakupu w Platformie b2b z możliwością przyznania limitu kredytowego.
  • Zakupy z odroczonym terminem płatności: W przypadku, gdy Użytkownik dokonuje zakupów w Platformie Klaro z odroczonym terminem płatności, Klaro może przekazać dane osobowe Użytkownika firmie faktoringowej.
  • Umożliwienie klientom dokonania opłat za pośrednictwem usług płatniczych: W przypadku, gdy Użytkownik wybiera metodę płatności online, Klaro przekazuje  dane osobowe Użytkownika dostawcy usług płatniczych w celu umożliwienia dokonania płatności wybraną przez Użytkownika metodą.
  • Przekazywanie danych do podmiotów świadczących usługi finansowe na rzecz klientów Klaro: W przypadku, gdy Użytkownik zdecyduje się na uzyskanie finansowania swoich zobowiązań wobec Klaro przez podmiot świadczący takie usługi na rzecz klientów Klaro, dane Użytkownika będą przekazane podmiotowi świadczącemu ww. usługi finansowe, w celu umożliwienia mu skorzystania z jego usług.
  • Kontaktowanie się z Klaro: Użytkownik może kontaktować się z Klaro za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonu lub internetowych formularzy kontaktowych dostępnych na stronie www.klaro.net.pl lub portalu b2b. W takim przypadku Klaro może przetwarzać  dane osobowe Użytkownika w celu prowadzenia  komunikacji oraz rozpatrzenia sprawy zainicjowanej przez niego. 
  • Przechowywanie danych w celu zapewnienia rozliczalności, tj. udowodnienia przestrzegania przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych.
  • Obsługa strony internetowej: Klaro wykorzystuje niezbędne pliki cookies do prawidłowego działania Portalu. Używanie niezbędnych plików cookies może wiązać się z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika, którego podstawą jest prawnie uzasadniony interes administratora polegający na obsłudze strony internetowej.

II. ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH

 

W związku z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika, w celach, o których mowa w cz. I Polityki prywatności Klaro może udostępniać dane Użytkownika następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:

  • podmiotom świadczącym usługi przewozowe (kurierom, zewnętrznym firmom przewozowym),
  • podmiotom świadczących usługi pocztowe,
  • biurom informacji gospodarczych,
  • podmiotom świadczącym usługi udostępniania raportów gospodarczych o przedsiębiorcach,
  • bankom, w których Klaro posiada rachunek bankowy w związku z przekazywaniem za jego pośrednictwem kwot na rachunek Użytkownika w przypadku zwrotu towarów, reklamacji, nadpłat,
  • podmiotom świadczącym na rzecz Klaro usługi logistyczne, usługi dystrybucyjne, usługi archiwizowania dokumentów, usługi doradztwa podatkowego, finansowego, biznesowego, prawnego, usługi informatyczne, usługi marketingowe,
  • podmiotom świadczącym usługi płatnicze, podmiotom, którym Klaro zleca prowadzenie działań windykacyjnych oraz pełnomocnikom procesowym reprezentującym Klaro lub ww. podmioty,
  • podmiotom odpowiedzialnym za dostarczanie plików cookies - szczegółowe informacje na ten temat znajdują się w Polityce Cookies.

III. PLANOWANY OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

 

Dane osobowe są przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w cz. I niniejszej Polityki prywatności.

  • W przypadku danych przetwarzanych na podstawie zgody (dotyczy plików cookies) do czasu jej wycofania lub upływu okresów przechowywania poszczególnych plików cookies wskazanych w Polityce Cookies jeżeli nastąpi on przed wycofaniem zgody.
  • W przypadku danych przetwarzanych w celu zawarcia i wykonania umowy (cz. I.2 Polityki prywatności), Klaro przetwarza dane osobowe do upływu okresu przedawnienia wynikających z nich roszczeń cywilnoprawnych.
  • W przypadku danych przetwarzanych w celu wykonania obowiązku prawnego (cz. I.3 Polityki prywatności) okres przetwarzania danych wynika z przepisów prawa.
  • W przypadku danych przetwarzanych w celu realizacji uzasadnionego interesu Klaro lub podmiotu trzeciego (cz. I.4 Polityki prywatności) okres przechowywania danych osobowych jest różny w zależności od szczegółowego celu przetwarzania:
    • W przypadku przetwarzania danych w celu zarządzania relacjami z klientem dane są przetwarzane do chwili złożenia przez Użytkownika sprzeciwu na podstawie art. 21 ust. 1 RODO w związku z szczególną sytuacją Użytkownika, przy czym nie dłużej niż korzysta z usług Klaro lub pozostaje z Klaro w relacjach handlowych;
    • W przypadku przetwarzania danych w celu profilowania, dane są przetwarzane do chwili złożenia przez Użytkownika sprzeciwu na podstawie art. 21 ust. 2 RODO, przy czym nie dłużej niż korzysta z usług Klaro
      lub pozostaje z Klaro w relacjach handlowych.
    • W przypadku przetwarzania danych osobowych w celu marketingu produktów i usług oferowanych przez Klaro, Klaro przetwarza dane osobowe w tym celu do czasu wycofania przez Użytkownika zgody na przesyłanie informacji handlowych za pośrednictwem poczty elektronicznej, SMS lub wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie danych osobowych.
    • W przypadku przetwarzania danych osobowych w celu dochodzenia roszczeń przez Klaro lub w celu podjęcia obrony przed roszczeniami kierowanymi wobec Klaro, Klaro przetwarza dane osobowe w tym celu do momentu wyegzekwowania dochodzonego roszczenia lub przedawnienia roszczeń, w zależności które ze zdarzeń wystąpi wcześniej.
    • W przypadku przetwarzania danych osobowych w celu zabezpieczenia roszczeń związanych ze sprzedażą towarów, a także w związku z przeprowadzeniem weryfikacji w celu przyznania Użytkownikowi limitu kredytowego, Klaro przetwarza dane osobowe przez czas nieoznaczony, tak długo jak dany Użytkownik pozostaje w relacjach handlowych z Klaro, istnieją niezaspokojone roszczenia Klaro wobec Użytkownika.

       

W przypadku przetwarzania danych osobowych w celu rozliczalności, Klaro przetwarza dane osobowe przez czas jak będzie to niezbędne do udokumentowania spełnienia wymagań prawnych i umożliwienia kontroli ich spełnienia przez uprawnione organy publiczne.


 

IV. PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ

1. PRAWO DOSTĘPU DO DANYCH

Użytkownik ma prawo dostępu do swoich danych, w tym prawo do uzyskania kopii danych, również drogą elektroniczną.

2. PRAWO DO SPROSTOWANIA DANYCH

Użytkownik ma prawo żądania sprostowania nieprawidłowych danych osobowych. Użytkownik ma prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych.

3. PRAWO DO USUNIĘCIA DANYCH

Użytkownik ma prawo żądania usunięcia przez Klaro swoich danych osobowych w przypadku, gdy:

  • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane;
  • wniesie sprzeciw, z uwagi na swą szczególną sytuację wobec przetwarzania przez Klaro danych osobowych w oparciu o przesłankę prawnie uzasadnionego interesu Klaro lub podmiotu trzeciego i nie istnieją nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania;
  • wniesie sprzeciw przeciwko przetwarzaniu swoich danych w celu marketingu bezpośredniego;
  • dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem;
  • dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub w prawie polskim, któremu podlega Klaro.
    Klaro zwraca jednak uwagę, że prawo to podlega istotnym ograniczeniom.
    Klaro nie będzie mógł spełnić  żądania Użytkownika, jeśli dalsze przetwarzanie jest niezbędne do:

a)  wywiązania się przez Klaro z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na podstawie prawa unijnego lub prawa krajowego (np. nie minął jeszcze okres przedawnienia zobowiązań podatkowych związanych z umową zawartą pomiędzy Klaro a Użytkownikiem, nie minął jeszcze okres przechowywania dokumentów księgowych wystawionych w związku z umową zawartą pomiędzy Klaro a Użytkownikiem);

b)      ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.

4. PRAWO DO OGRANICZENIA PRZETWARZANIA

Użytkownik ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania, jeśli:

  • kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Klaro sprawdzić prawidłowość tych danych;
  • przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Użytkownik sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania;
  • Klaro nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne Użytkownikowi do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
  • wniósł sprzeciw z uwagi na  szczególną sytuację, wobec przetwarzania przez Klaro  danych osobowych w oparciu o przesłankę prawnie uzasadnionego celu Klaro lub podmiotu trzeciego – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Klaro są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu zgłoszonego przez Użytkownika.

5. PRAWO DO PRZENIESIENIA DANYCH

Użytkownik ma prawo otrzymania w postaci pliku w powszechnie stosowanym formacie nadającym się do odczytu przez programy komputerowe, danych przez niego dostarczonych, które Klaro przetwarza w sposób zautomatyzowany na podstawie zawartej z Użytkownikiem umowy lub na podstawie udzielonej przez Użytkownika zgody. Użytkownik ma również prawo żądania przesłania ww. pliku innemu administratorowi danych o ile jest to technicznie możliwe.

6. PRAWO DO SPRZECIWU

Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących Użytkownika danych osobowych opartego na prawnie usprawiedliwionym celu Klaro lub podmiotu trzeciego. (cz. I.4 niniejszej Polityki prywatności), w tym profilowania.

Klaro ma prawo odmówić zaprzestania przetwarzania danych Użytkownika, jeśli wykaże:

  • istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec  interesów Użytkownika lub praw i wolności;
  • istnienie podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

Użytkownika ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw, jeśli Klaro przetwarza dane Użytkownika w celu marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.

V. SKARGA DO ORGANU NADZORCZEGO

Użytkownik ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

VI. DOBROWOLNOŚĆ PODANIA DANYCH

  1. Podczas zakładania konta w Platformie b2b konieczne jest podanie następujących danych, tj. adres e-mail, hasło logowania do konta, imię i nazwisko, nr telefonu, nr NIP, nazwa, pod którą Użytkownik prowadzi działalność gospodarczą (Pole: nazwa firmy) lub nazwa podmiotu który Użytkownik reprezentuje, ulica, nr domu, kod pocztowy, miejscowość. Podanie ww. danych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania uniemożliwia założenie Konta w Platformie.
  2. W przypadku, gdy w trakcie zakładania Konta w Platformie zostanie wyświetlony komunikat o błędzie, informujący o braku możliwości dokończenia procesu założenia Konta, bądź informacja o tym, iż istnieje już Konto przypisane do wprowadzonego przez Użytkownika nr NIP, Użytkownik może skontaktować się z administratorem Platformy w celu wyjaśnienia przyczyn takiej sytuacji. W tym celu Użytkownik może skorzystać z formularza kontaktowego, w którego treści konieczne będzie podanie imienia, adresu e-mail, nr telefonu, nazwy firmy/podmiotu, miejscowości, kategorii zapytania oraz treści zapytania. Podanie ww. danych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania spowoduje brak możliwości skontaktowania się z Klaro za pośrednictwem formularza kontaktowego.
  3. Zawierając umowę sprzedaży towarów dodatkowo Użytkownik może podać inny niż podczas rejestracji adres dostawy. Podanie ww. danych jest dobrowolne.
  4. Jeśli Użytkownik wystąpi z wnioskiem do Klaro o udostępnienie możliwości zapłaty za zakupione towary w odroczonym terminie w ramach przyznanego przez Klaro kredytu kupieckiego, Klaro w celu oceny zdolności kredytowej Użytkownika może poprosić o przekazanie informacji dotyczących sytuacji finansowej Użytkownika, zawartych w dokumentach finansowych, deklaracjach podatkowych. Dodatkowo, jeśli Użytkownik ubiega się o przyznanie kredytu kupieckiego po raz pierwszy, konieczna jest uprzednia weryfikacja  tożsamości Użytkownika oraz zdolności kredytowej za pomocą zewnętrznych systemów współpracujących z Klaro (por. pkt I.4 Polityki prywatności). Podanie ww. informacji jest dobrowolne, jednak odmowa ich podania może skutkować odmową przyznania Użytkownikowi możliwości zapłaty w odroczonym terminie w ramach przyznanego kredytu kupieckiego.
  5. Jeśli Użytkownik składa za pośrednictwem Platformy b2b zamówienie na odbiór od Użytkownika zwracanego towaru Klaro przetwarza dane Użytkownika w zakresie niezbędnym do zrealizowania tej umowy, tj. nazwę firmy/podmiotu, imię nazwisko, nr telefonu, adres e-mail, nr faktury, której dotyczy zwracany towar, oznaczenie zwracanego towaru, adres, z którego należy odebrać zwracany towar. Podanie ww. danych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania uniemożliwia złożenie zamówienia po odbiór od Użytkownika zwracanego towaru za pośrednictwem formularza zwrotów na stronie Platformy.
  6. W przypadku gdy Użytkownik będzie chciał złożyć reklamację związaną z towarem, za pośrednictwem formularza reklamacji dostępnego w Platformie b2b będzie musiał podać następujące dane osobowe: imię, nazwisko, nazwa firmy/podmiotu, adres do korespondencji, nr telefonu kontaktowego, adres e-mail, nr faktury dotyczącej reklamowanego towaru, oznaczenie reklamowanego towaru.. Podanie ww. danych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania uniemożliwia złożenie reklamacji za pośrednictwem formularza reklamacji na stronie Platformy b2b.

VII. ŹRÓDŁA POZYSKANIA DANYCH

  1. Klaro pozyskuje dane osobowe Użytkownika bezpośrednio od niego, z zastrzeżeniem
    ust. 2.
  2. Jeśli Użytkownik jest przedsiębiorcą, który wystąpił o umożliwienie dokonywania płatności w odroczonym terminie, w ramach przyznanego przez Klaro kredytu kupieckiego, Klaro może zbierać dane o Użytkowniku, za pośrednictwem biur informacji gospodarczej zgodnie z ustawą z dnia 09.04.2010 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie informacji gospodarczych. Klaro zbiera ponadto od podmiotów świadczących usługi udostępniania raportów gospodarczych o przedsiębiorcach, informacje na temat wiarygodności płatniczej, w szczególności terminowości regulowania przez Użytkownika zobowiązań w stosunku do innych podmiotów gospodarczych, np. historii płatności, wartości zobowiązań, struktury płatności, historii opóźnień, średniego opóźnienia.

VIII. COOKIES I INNE TECHNOLOGIE ŚLEDZĄCE

Szczegółowe informacje o wykorzystywaniu przez Klaro plików cookies znajdują się w  Polityce Cookies.

IX. ZABEZPIECZENIE DANYCH OSOBOWYCH

  1. Klaro stosuje środki techniczne oraz organizacyjne zabezpieczając dane osobowe przed udostępnieniem ich osobom nieupoważnionym, utratą czy uszkodzeniem, stosowne do stwierdzonego ryzyka związanego z przetwarzaniem danych.
  2. W celu zapobieżenia pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych przez Użytkowników podczas rejestracji oraz logowania się do konta w Platformie b2b, Klaro zapewnia szyfrowanie połączenia z serwerem Klaro.
  3. Podjęte przez Klaro działania mogą okazać się niewystarczające, jeżeli Użytkownik sam nie zachowa zasad bezpieczeństwa. W szczególności Użytkownik powinien zachować w poufności login i hasło do konta w Platformie b2b i nie udostępniać ich osobom trzecim. Klaro nie będzie zwracał się do Użytkownika o ich podanie, z wyjątkiem podania ich w trakcie logowania.
  4. W celu uniemożliwienia korzystania z Konta osobom nieuprawnionym Użytkownik powinien każdorazowo wylogować się po zakończeniu korzystania z Platformy b2b.
  5. Polityka prywatności obowiązuje od dnia 01.10.2025 r.
Proszę czekać, trwa ładowanie....